spaces49.com

spaces49.com

A Folyón Túl Itália Belvárosi Színház

SZEMERÉDI FANNI KRITIKÁJA. Megannyi kényes kérdés, ami talán időszerűbb napjainkban, mint valaha volt. Azt, hogy lehetnek olyanok, akiknek ez sikerüztosan így van, de lehet, hogy az ilyen párokból sincs sokkal több, mint dán királyfiból, így nem rossz, ha legalább a színpadon látjuk őket. Törté - Pira Bella Bemutató 2017. október 28. Bonnie és Clyde Bemutató 2008. november 22. A múlt héten többször átéltem két, sőt két és fél órányi előadásokat szünet nélkül, most azt kellett tapasztalnom, hogy a szünet szinte túl hamar is eljött. Az isteni Sarah Bemutató 2012. március 24.

Már most, a sajtóbemutatón késznek tűnt az előadás, de nem zárnám ki, hogy egy-egy poénlehetőséget még jobban ki fognak használni a későbbiekben. Joe DiPietro 1998-ban írt sikerdarabja eljutott hozzánk is, mégpedig a Belvárosi Színházba. Varsói melódia Bemutató 2018. július 19. Orlai Tibor előadásainak egy része a tuti siker receptje szerint készül, másik része pedig merész, kockázatos vállalás, a minden értelemben vett bukás lehetőségét megengedő bátor kísérletezés. Az idősek számára a család szentsége az első, a fiatal számára már nem feltétlenül. Ami az ő szempontjukból érthető is: bevándorlóként érkezve az országba egész életükben azért küzdöttek, hogy családjuknak jobb sorsuk legyen, a gyerekek és az unokák viszont sorban hagyták el a szülői házat és az olaszok által szentként kezelt családot (Tengo famiglia! Cseh Judit más Orlai-előadásokban is szokott középszerepeket játszani. A Fura Bemutató 2016. december 17. Vénusz Bemutató 2019. február 16. Erős mezőny, mélyrétegig ható előadások, a válogatásban megfontolt koncepció, következetesség és igényesség jellemzi a szervezők munkáját. Tapasztalt asszony Bemutató 2023. március 31. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Soványka konfliktus ez, be kell látnunk. Dolcsaja vita Bemutató 2010. július 23.

Azok élettörténetet, generációjuknak világát és sorsát, valamint kulturális hagyatékát – hogy végül mi magunk döbbenjünk rá arra, hogy a család tényleg az első. Minden ötödik órában Bemutató 2013. április 10. Ha hiányosságot találsz, vagy valamihez van valamilyen érdekes hozzászólásod, írd meg nekünk! Az ostoba, béklyózó szabály is szabály, de nem azért vannak-e a szabályok, hogy áthágjuk őket? Utolsó tangó a Sufniban... Persze reméljük, hogy nem, ám nem tudván semmit a jövő zenéjéről a Katonában, szerencse és – stílszerűen – egyben csoda, hogy eljutottam Piazzolla Nagyvárosok Máriája címen előadott tango-operitájának idei utolsó előadására.

Így elmondva ez akár cinikusnak is tűnhet, noha a színház egyik nagy titkáról mesél: a színészi személyiséghez kapcsolódó szeretetről, amely darabtól és rendezéstől függetlenül végigkíséri a szerencsések színpadi jelenlétét. Az ősbemutatót február 25-én tartotta az Orlai Produkció a Hatszín Teátrumban. Ők még azt a színészgenerációt képviselik, akik pályájuk delén kaptak elég film- és tévészerepet, felléptek kabarékban és a szinkronba még őket hívták. Őszi szonáta Bemutató 2016. március 28. 2014-ben ismét új produkcióval készül az Orlai Produkció. Minél őrültebb valaki, annál nagyobb hatalomra tehet szert. Az étkezés ártalmasságáról Bemutató 2017. április 13. A színház elvileg a való életnek tart tükröt és most azt kellett tapasztalnunk, hogy a dramaturgia szinte alig alkalmaz nagy csavarokat, különösen a második részben látjuk azt, hogy egészen hétköznapi irányt vesz a cselekmény. Mivel mostanában mintha az eredendően nem túl mobilis magyar népesség erőteljesen megmozdult volna és a fiatalok jelentős része az EU nyugatabbra fekvő államai felé vették az irányt, nagy és népszerű művészeink pedig nekünk is vannak - ez a darab jóval kevésbé idegen tőlünk, mint lett volna a keletkezés idején. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Apád előtt ne vetkőzz Bemutató 2020. november 3. Katonák Bemutató 2014. március 27.

Az Orlai produkció egy újabb film-adaptációval állt elő a szentendrei előadások után most már törzshelyén a Belvárosi Színházban, amely részben arra épít, hogy a nézők számára vonzó lesz az ismert történet, és persze a színészi játék. Miután háromszor egy évet egy arkansasi kisvárosban éltem le, rengeteg tapasztalatot szereztem éppen ezen a területen. A színészek pedig élvezik a darab humoros fordulatait, mernek komédiázni. Ugyanezzel a természetességgel történnek a tragédiák is, nincsenek nagyjelenetek, drámai földön fetrengések, csak történnek az események a maguk útján, ahogyan az életben is. Költözzön New Yorkból Seattle-be munka miatt, vagy sem? Közben pedig felvetül rengeteg kérdés, megnyílnak a generációs szakadékok, mi pedig könnyesre nevetjük magunkat. Aki áldozatot hozott értünk, annak meddig tartozunk? De legyen meglepetés a cselekmény menete és az előadás vége. Szereposztás: Nick: Szabó Kimmel Tamás. Sírpiknik Bemutató 2009. július 6.

Nagyjából ennyi idő az, amit a családra tudnak fordítani. Hat hét, hat tánc Bemutató 2006. szeptember 30. Az előadás egy szobadíszletben zajlik, nagyon nézőbarát módon, kétszer negyvenöt percben. Keresztanya Bemutató 2010. március 14. Igen, a gyerekeim kapjanak többet, mint én, nekik már jobb jár, de így a család fogalma is átalakul.

Egyetlen színészről nem esett szó, de súlyos méltatlanság lenne, ha kimaradna. HOLLÓSI ZSOLT INTERJÚJA. És valóban érezzük is, hogy szeretik ezt a munkát. Kérnek, nem kérnek, enni fognak, négy amerikai-olasz nagyszülő és középen a pasta. Ez izgatta Maros Andrást transzgenerációs mintákról is mesélő új darabja, a Redőny írásakor. Ez éppen az az előadás, amelyik ugyan felvet problémákat, de alapvetően mégsem hangol le minket, hanem azzal, hogy bemutat nem is egy, hanem KÉT sírig tartó ÉS jól működő házasságot, valamiféle elérhető idillt rajzol elénk. Znamenák István rendezésében Benedek Miklós és Szabó Éva, Lukáts Andor és Lázár Kati alakítják a szerető nagyszülőket, Szabó Kimmel Tamás pedig a mindennél jobban istenített unokát. A Belvárosi Színház látogatói nagyrészt éppen azért fognak jegyet váltani az előadásra, hogy ismét láthassák "a" Benedeket, Lukáts Andort, Lázár Katit és persze Szabó Évát, akinek a hangját valószínűleg még többen ismerik, mint ahányan színházban láthatták. Orlai nem tud mellényúlni: zseniális színészek, jó szöveg, pontos rendezés, eltalált díszlet, aminek a végeredménye – a szó legjobb értelmében véve – egy nagyon szórakoztató és kissé fanyar előadás. A legnagyobb megkönnyebbülésünkre a meglebegtetett szerelmi szál ellenére sem csap át giccsbe a történet, nincsenek nagy amerikai romkom fordulatok, hanem minden a maga természetességével zajlik. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. A legtöbb esetben azt, hogy a gyerek más államba megy tanulni, aztán pedig néhány évenként átköltözik újra máshova, az élet természetes velejárójának tekintik és boldogan töltik el együtt a novemberi hálaadás ünnepét és a karácsonyt is. Czukor Show Bemutató 2011. március 4. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA.

Például, a távolságok Nicknek már nem ugyanazt jelentik, mint nagyszüleinek. Bejön Lukáts Andor, aztán Benedek Miklós, aztán Szabó Éva; leülnek az asztalhoz, és Lázár Kati is bejön, és megkérdezi: kértek enni?. Bemutató 2007. május 12. Hernádi pont Bemutató 2016. április 8. A könnyed vígjátéki stílus és a gesztusok olaszos zománca leginkább Benedek Miklósnál bizonyul alapértelmezettnek, s szemérmes szívhangokat is elsősorban ő hoz játékba. De a lemondó félelem, a halálos betegség lidérclete helyett mintha a szentivánéji tündérvízió életigenlése, koboldvilága költözött volna a fáktól, bokroktól körülölelt színpadra. A gyönyörben nincs középút Bemutató 2007. április 16. Kisded játékok Bemutató 2009. szeptember 2. Én személy szerint mindig szeretem, ha Lázár Kati játszik valamiben, igyekszem azokat az előadásokat semmiképp nem kihagyni. Ping-Szving - Eszenyi Enikő estje Bemutató 2002. január 5. Remélem, hogy a fent említett színészek kedvelői közül lesz olyan, aki szívesen megnézi majd őket.

Jó ezt a négy színészt nézni, akikhez a legtöbb nézőnek már számtalan korábbi előadás emléke kapcsolódik. Apa Bemutató 2015. február 12. Számtalan családdal találkoztam, de talán öttel sem a három év alatt, amelynek minden tagja ugyanabban a városban élt. Konyhafilozófia nem nyújt receptet életproblémákra. A recept igen egyszerű, hiszen mindössze azon áll vagy bukik a siker, hogy összekerül-e négy szerethető idős színész a színpadon. Kupidó Bemutató 2009. december 16. Akit az istenek szeretnek Bemutató 2014. április 30.

A nagy négyes Bemutató 2011. május 27. A komoly témán felül viszont főszerepben mégis a nevetés áll.